Obuka

Sportska dozvola - PPL

Osnova svega je sportska dozvola, ili sada pod nazivom PPL - Private Pilot Licence. Nekome je samo to cilj, da leti za sebe ili da ostvari svoj san da postane pilot bez profesionalne ambicije. Drugima je PPL temelj sutra uspešne karijere u avijaciji. Često zapostavljen segment, jer kako se brzo živi tako se i razmišlja, ''šta će meni ovo malo sokoćalo, da pretrčim i dohvatim se velikog aviona'', ali to sutra donosi druge muke koje nekada i onemogućavaju uspešan početak profesionalne karijere.

Mi znamo koliko su ti temelji važni, i shodno ambicijama i snovima kandidata, oblikujemo budućeg pilota na pravi način.

Akumuliranje naleta - Time building

Šta je zapravo akumuliranje naleta? Ko želi biti profesionalac, nakon PPL dozvole mora krenuti na kurs za profesionalnu dozvolu ili CPL - Commercial Pilot Licence. Ali za polazak na kurs treba imati barem 150 sati ukupnog naleta na avionu, a minimum nakon završenog PPL kursa koji kandidati imaju je 55-60 sati naleta.

Akumuliranje naleta nije kurs koji se vrši po programu obuke, zapravo je tehnički samo to, skupljanje sati leta. Ovo je nešto što i škole i kandidati ''zloupotrebljavaju''. Ni školi ni kandidatu nije potreban instruktor za ovu fazu, i da bi se ubrzao proces i smanjili troškovi, kandidati se ''sami vozaju''. I tako sveži piloti bez iskustva, kao nakon auto škole, sami prvo stvaraju loše navike a zatim ih nekoliko desetina sati temeljno upisuju u svoju pilotsku motoriku. Takvog pilota sutra neće tolerisati na CPL obuci a tek ne prlikom intervjua za posao.

Zbog svega ovoga, mi ovu fazu tretiramo kao obuku i kandidata pripremamo za nadolazeću avanturu obuke za profesionalnu dozvolu. Da bi kandidat maksimalno iskoristio svoje dragoceno vreme i novac na toj kratkoj a zahtevnoj fazi obuke.

A možda nemate profesionalne ambicije, nego vam samo treba malo sigurnosti nakon tek steknute PPL dozvole. Više ste nego dobro došli da letimo zajedno, pa i na vašem avionu ako je to slučaj.

metodika

g5 instrument panel
Zadnjih godina u komercijalnoj avijaciji primetan je negativan efekat naglo modernizovanih pilotskih obuka. Moderni putnički avioni mogu bukvalno sami da lete, ali samo dok je sve idealno. Kada nastanu ozbiljniji problemi tokom leta i potreban je brz input pilota, dolazi do zbunjene usporene reakcije, što nikako nije povoljno. Šta se zapravo dešava? Trend borbe pilotskih škola doveo je do toga da su se one prilagodile klijentima, novim generacijama koje odrastaju uz moderne uredjaje. Škole masovno kupuju nove avione sa najmodernijom tehnologijom koju će jednog dana ti kandidati imati u putničkim avionima. I mladi ljudi trče za tom ponudom. Da se vratimo u pilotsku kabinu kada jednog dana tako moderno obučenom pilotu npr kompjuteri stanu prikazivati tačne podatke u letu. Tada ljudski mozak treba da postane kompjuter i preuzme zadatak, tj da se pilot vrati osnovama zanata, manuelnim radnjama. Ali, te osnove su preskočene, i tu nastaje raskorak. Industija je u nagloj ekspanziji i teško je to sada naglo vratiti na staro. Zato smo se mi kao individua odlučili da budemo promena koju želimo videti u svetu, i zadržimo Old School način školovanja. Naravno, svesni smo da treba biti spreman i za moderno letenje, zato nudimo neki vid hibridnog pristupa, kombinaciju starog i modernog. To podrazumeva navigaciju sa kartom i GPS uredjajima, avion opremljen klasičnim i modernim instrumentima, i naš metod učenja teorije koji obuhvata obe metode. I ono zadnje ali ne i najmanje važno, avion. Vazuhoplov tipa Cessna 150, koji je stari dokazani model. Avion od metala, koji je po nama zapravo osveženje u novonastalom moru plastičnih aviona, na silu pravno i regulativno ubačenih u kategoriju ''normalnih'' vazduhoplova, sve iz jurnjave za profitom. Većina kandidata će ići u sobraćaj i leteti metalne avione sa masom i svim pratećim elementima, pa zašto ne bi i učili zanat na istom principu, uz dobre osnove starog kova sa modernim finišom.